کاتالوگ محصولات

طرح های توسعه

1- طرح توسعه افزایش 2.5 برابری تولید چادر مشکی

طرح ” افزایش ظرفیت تولید پارچه چادر مشکی” با هدف ارائه کالای ارزشی و فرهنگی مورد نیاز کشور، لزوم خودکفایی در تامین چادر مشکی، جلوگیری از واردات و خروج ارز از کشور، امکان تولید محصول با کیفیت و قیمت تمام شده مطلوب در مقایسه با محصولات مشابه وارداتی جزء اولین اولویت‌های اجرایی شرکت نساجی حجاب شهرکرد قرار گرفته است.

پروژه تولید چادر مشکی با ظرفیت 10 میلیون متر در بازه زمانی 1400-1393 انجام پذیرفته است و با استعانت از خداوند متعال، شرکت نساجی حجاب شهرکرد طرح افزایش تولید خود به میزان 26 میلیون متر را از ابتدای سال 1401 آغاز نموده است که طی دو مرحله، افزایش 6 میلیون متری در مرحله اول و افزایش 10 میلیون متری در مرحله دوم اجرا خواهد شد.

2- بهره برداری از خط تولید پارچه چادر مشکی

بزرگ‌ترین کارخانه تولید پارچه چادرمشکی در کشور آماده بهره‌برداری است.

تنها کارخانه عظیم تولیدکننده چادرمشکی حجاب در کشور به زودی با حضور مقامات ارشد دولتی کشور افتتاح می‌شود.

عبدالرضا جدیدساز معاون هماهنگی گروه هلدینگ گسترش پایا صنعت سینا در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: کارخانه نساجی حجاب شهرکرد که با سرمایه‌گذاری 110 میلیارد تومانی آماده راه‌اندازی است، توان تولید 10 میلیون متر چادر را در سال دارد.

وی افزود: مقدمات تاسیس این کارخانه در سال 69 از سوی بنیاد مستضعفان فراهم شده و این کارخانه 14 درصد نیاز کشور به چادرمشکی را برآورده می‌کند.

جدیدساز رقیب بزرگ تولید چادر مشکی در کشور را «واردات» دانست و افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از واردات بی رویه باید عزم جدی در جهت حمایت از تولیدات داخلی صورت گیرد و در این زمینه از وارد کنندگان چادر مشکی می‌خواهیم که به سمت تولیدات داخلی روی آورده و در انجام فازهای توسعه کارخانه نساجی حجاب مشارکت کنند.

وی با اعلام این نکته که مقدمات ورود این واحد نساجی به بورس فراهم است از تکمیل و فعال بودن 30 درصد خط تولید کارخانه خبر داد و گفت: سالانه سه میلیون تن چادر مشکی توسط نساجی حجاب تولید می‌شود و افزایش تولید را طی فازهای بعدی در دستور کار داریم.

میرمحمدتقی دانایی ‌هشیار افزود: ظرفیت اسمی تولید این واحد نساجی سالانه 10 میلیون متر پارچه چادر مشکی با آخرین ماشین آلات روز دنیا است، همچنین انواع پرده، روسری، ساتن، پیراهن، مانتو و مقنعه و فاستونی در چهار بخش شامل آماده سازی نخ، مقدمه بافندگی، بافندگی با انواع ماشین آلات و قسمت رنگرزی و طرح پارچه تولید می‌شود.

عضو هیات مدیره شرکت نساجی حجاب افزود: این کارخانه بزرگترین واحد تابندگی کشور است که 34 هزار دوک را داراست.

وی یکی از طرح‌های توسعه‌ای کارخانه را تولید نخ درجه یک به عنوان مواد اولیه اعلام کرد و گفت: دو فاز دیگر برای تکمیل ظرفیت تولید راه‌اندازی خواهد شد.

دانایی با اشاره به اینکه 30 درصد محصول تولید شده در این کارخانه به کره ای ها تحویل می شود، اظهار کرد: براساس این قرارداد، دانش فنی، ماشین‌آلات و حضور کارشناسان کره‌ای برای افزایش تولید تضمین شده است، همچنین نام تجاری این شرکت خریداری و قابل بهره برداری است.

وی مدت زمان لازم برای بازگشت سرمایه این کارخانه را حدود پنج سال اعلام کرد و تصریح کرد: با راه اندازی فازهای تکمیلی و به ظرفیت کامل رسیدن این واحد نساجی برای 240 نفر فرصت شغلی فراهم می‌شود.

دانایی با اشاره به اینکه‌ تنوع طرح‌‌ چادر مشکی در این کارخانه نامحدود است، افزود: قیمت این محصولات بسیار پایین‌تر از محصولات خارجی است و شرایط بازار و میزان خرید در افزایش تولید محصول این کارخانه تاثیر بسزایی دارد.